Πέντε μέθοδοι επίγνωσης και συναισθηματικής νοημοσύνης που μπορείτε να εφαρμόσετε όταν αντιμετωπίζετε δυσκολίες

Ίσως δυσκολεύεστε να κατανοήσετε όσα συμβαίνουν στον κόσμο μας, όπως κι εγώ άλλωστε. Μπορεί επίσης να προσπαθείτε να βρείτε έναν τρόπο να δράσετε. Και όπως συμβαίνει και σε έμενα, ίσως οι απορίες σας να είναι περισσότερες από τις απαντήσεις. Όλα αυτά είναι απόλυτα φυσιολογικά, δεδομένου του μεγέθους των προβλημάτων που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο.

Όταν καταφέρουμε να βρούμε τρόπους για να κατευνάσουμε και να ηρεμήσουμε τον ταραγμένο μας νου και την καρδιά μας προκειμένου να ξεκινήσουμε τη δύσκολη διαδικασία της ευρείας αντιμετώπισης των προβλημάτων και των ανθρώπων που μας δημιουργούν ανησυχία, θα βιώσουμε μια αίσθηση ειρήνης και ελπίδας.

Διαβάστε παρακάτω 5 μεθόδους που μπορείτε να εφαρμόσετε σε δύσκολες περιόδους της ζωής σας:

Καλλιεργήστε την ελπίδα με ευγνωμοσύνη:

Είναι περισσότερο βλαβερό και λιγότερο ωφέλιμο να αρνείστε ή να καταπιέζετε οτιδήποτε δεν πηγαίνει καλά στη ζωή σας, ωστόσο υπάρχουν και πολλά καλά στη ζωή. Το να μεγεθύνουμε και να νιώθουμε ευγνωμοσύνη για οτιδήποτε καλό βιώνουμε, αποτελεί το πρώτο βήμα στην καλλιέργεια διαρκούς ελπίδας. Όταν προσεύχεστε, κάνετε διαλογισμό ή μέσω ασκήσεων όπως η διατήρηση ημερολογίου ή ημερολογίου ευγνωμοσύνης, προσπαθήστε να νιώσετε ευγνωμοσύνη για τουλάχιστον ένα πράγμα, πρόσωπο ή κατάσταση τη συγκεκριμένη στιγμή. Όπως λέει και η δρ Shauna Shapiro, Ψυχολόγος και δασκάλα επίγνωσης «Ό,τι καλλιεργείτε, γίνεται πιο δυνατό». Γι’ αυτό λοιπόν, καλλιεργήστε την ελπίδα μέσω της ευγνωμοσύνης.

Βρείτε τη γαλήνη μέσα σας:

Η γαλήνη αρχίζει να υπάρχει όταν συμφιλιωνόμαστε με τις σκέψεις, τα συναισθήματα και το σώμα μας. Η γαλήνη που βιώνουμε μέσα μας είναι ανάλογη με τη γαλήνη που δίνουμε στους άλλους και στον κόσμο γενικά. Βρείτε τρόπους για να πετύχετε εσωτερική γαλήνη και ηρεμία – μόνο τότε θα καταφέρετε να τη μοιραστείτε με τους άλλους. Ξεκινήστε εφαρμόζοντας κάποια από τις πρακτικές μας, όπως η Ενσυνείδητη Αναπνοή (Mindful Breathing) ή η Σάρωση Σώματος (Body Scan).

Καλλιεργήστε την καλοσύνη και τη συμπόνια:

Η αντίληψη διαφόρων απειλών ενεργοποιεί το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου, ωθώντας μας σε μια κατάσταση επιβίωσης – δηλαδή στην αντίδραση μάχης ή φυγής. Σε αυτή την κατάσταση, βλέπουμε τα πάντα γύρω μας απειλητικά και βιώνουμε τον κόσμο με ισχυρή αρνητική προκατάληψη. Μην συνηθίσετε να λειτουργείτε με το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου σας. Βρείτε τρόπους όποτε μπορείτε προκειμένου να καλλιεργείτε την επίγνωση, την καλοσύνη και τη συμπόνια. Δοκιμάστε να εφαρμόσετε μία από τις μεθόδους μας Διαλογισμού Καλοσύνης και Συμπόνιας.

Καλλιεργήστε την αυτοκυριαρχία σας:

Η διατήρηση της ψυχικής και συναισθηματικής ισορροπίας σας ακόμα κι όταν αντιμετωπίζετε μια μεγάλη δυσκολία αποτελεί χαρακτηριστικό της αυτοκυριαρχίας. Είτε κάνετε διαλογισμό, προσευχή, σύνδεση με άλλους ανθρώπους ή οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα που μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε θετική αντίληψη των πραγμάτων, η καλλιέργεια της αυτοκυριαρχίας θα βοηθήσει εσάς και τους γύρω σας στους δύσκολους καιρούς. Δοκιμάστε να εφαρμόσετε τη μέθοδο της εστιασμένης προσοχής για να καλμάρετε τον νου σας.

«Κάθε άνθρωπος διδάσκει τον άλλον»:

Αυτή η διαχρονική σοφία από την Αφροαμερικανική παράδοση μας θυμίζει ότι ο καθένας από εμάς έχει τη δύναμη να μεταφέρει γαλήνη σε οτιδήποτε μοιράζεται με τους άλλους ανθρώπους. Το μόνο που χρειάζεται είναι να «συνδεθούμε» με ένα άτομο, να ακούσουμε καλά τι έχει να μας πει και να ανταλλάξουμε ιδέες.

«Γαλήνη μέσα μου, γαλήνη σε όλο τον κόσμο», λέει ο Think Nhat Hanh, διακεκριμένος υπέρμαχος της γαλήνης και δάσκαλος επίγνωσης. Μπορούμε να θέσουμε ως στόχο μας τη γαλήνη και να την καλλιεργήσουμε ώστε να αποφέρει καρπούς στη ζωή μας. Κατά τη διαδικασία καλλιέργειας της εσωτερικής γαλήνης, ενισχύουμε τη γαλήνη γενικότερα.

Μερικές φορές η επίτευξη γαλήνης μέσω εξάσκησης της επίγνωσης και της συμπόνιας μοιάζει πολύ λίγη ή ακόμα και εγωκεντρική. Κάτι τέτοιες στιγμές, σκέφτομαι τα λόγια μίας από τις πιο αγαπημένες μου συγγραφείς όλων των εποχών, της Alice Walker: «Παρατηρήστε προσεκτικά το παρόν που φτιάχνετε: πρέπει να μοιάζει με το μέλλον που ονειρεύεστε». Ίσως με αυτά τα μικρά βήματα και μέσα από αυτές τις απλές πρακτικές, η καλλιέργεια της επίγνωσης και της συμπόνιας να κάνει τη διαφορά.

«Παρατηρήστε προσεκτικά το παρόν που φτιάχνετε: πρέπει να μοιάζει με το μέλλον που ονειρεύεστε».

AliceWalker


Άρθρο του Rich Fernandez, Διευθύνοντα Συμβούλου του Ινστιτούτου Search Inside Yourself Leadership Institute. Το δημοφιλές πρόγραμμα ηγεσίας Search Inside Yourself που αναπτύχθηκε στην Google, έρχεται από τη Silicon Valley στην Αθήνα στις 19 και 20 Μαρτίου. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ

Τελευταία άρθρα
Πέντε μέθοδοι επίγνωσης και συναισθηματικής νοημοσύνης που μπορείτε να εφαρμόσετε όταν αντιμετωπίζετε δυσκολίες
Ο Rich Fernandez παρουσιάζει στον ΟΗΕ τον ρόλο της ενσυνειδητότητας και της συναισθηματικής νοημοσύνης στην εργασία
Οι ηγέτες καθορίζονται από τη συναισθηματική τους Νοημοσύνη | Συνέντευξη με τη Mounira Latrache
Συνέντευξη με τον Vasco Gaspar
6 reasons Search Inside Yourself Course is for you | Interview with Mounira Latrache
Why  the core of a leader’s work is to serve the ones he/she leads, helping them to thrive | Interview with Vasco Gaspar
Το Ελληνικό Forbes γράφει για το Search Inside Yourself
Το πρόγραμμα των εργαστηρίων του Search Inside Yourself σε όλο τον κόσμο
Πως οι εργαζόμενοι στην Google αποφεύγουν την υπερκόπωση (και αυξάνουν τη δημιουργικότητά τους)
Διατήρηση της πνευματικής διαύγειας στην εργασία
0 Shares
Share
Share
Tweet