Case Study: η STMicroelectronics καλλιεργεί τις Ικανότητες Συναισθηματικής Νοημοσύνης μεμονωμένων υπαλλήλων

Η Sarah Hunt, Μάνατζερ Διαπροσωπικών Σχέσεων στο Ινστιτούτο SIYLI, αφιέρωσε χρόνο μαζί με τον Marcus King, Υπεύθυνο Μάθησης και Ανάπτυξης στην εταιρεία STMicroelectronics, με σκοπό να μάθει περισσότερα για τον τρόπο ενσωμάτωσης της επίγνωσης και της συναισθηματικής νοημοσύνης στην εταιρεία τους.

Μπορείτε να μας μιλήσετε για το έργο που κάνετε στην STMicroelectronics (ST) καθώς και για τα εκπαιδευτικά προγράμματα ανάπτυξης που δημιουργήσατε για μεμονωμένους υπαλλήλους;

Η ST είναι μια παγκόσμια εταιρεία ημιαγωγών που προσφέρει ένα από τα ευρύτερα χαρτοφυλάκια προϊόντων στον τομέα της βιομηχανίας. Στην Αμερική έχουμε σχεδιάσει ένα μη γραμμικό πρόγραμμα μάθησης και ανάπτυξης και το Ινστιτούτο Search Inside Yourself (SIY) αποτελεί τη βάση αυτού του προγράμματος. Ένας από τους βασικούς μου στόχους είναι να έχουμε ένα κοινό λεξιλόγιο που θα περιλαμβάνει όλους τους τομείς που εμπλέκονται στη συναισθηματική νοημοσύνη, την επίγνωση και την ηγεσία. Το πρόγραμμα θα δώσει στους υπαλλήλους μας τη δυνατότητα να μιλούν την ίδια γλώσσα.

Μπορείτε να μας πείτε γιατί θεωρείτε ότι η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί προτεραιότητα της ST;

Η δουλειά μου είναι να βοηθώ τους ανθρώπους να αναπτύξουν όχι μόνο τις επιχειρηματικές τους ικανότητες, αλλά και τις κοινωνικές τους δεξιότητες καθώς και τις δυνατότητες παρουσίασης. Η συναισθηματική νοημοσύνη έχει γίνει πολύ σημαντική στον τομέα της μάθησης και έψαχνα για εκπαιδευτικά προγράμματα που προχωρούν περεταίρω. Στην ST στόχος μας είναι να βρούμε εκπαιδευτικά προγράμματα που ο καθένας μπορεί να βρει χρήσιμα ανεξάρτητα από την ιδιότητά του και επίσης να μετακινήσει το επιχειρηματικό του ενδιαφέρον στις πωλήσεις και τα κέρδη. Επιπλέον, εξετάζουμε τη βελτίωση των δαπανών όσον αφορά την υγειονομική περίθαλψη και βοηθάμε τους ανθρώπους να νιώθουν ευτυχισμένοι όταν δουλεύουν.

Πείτε μας για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στην ST και πώς τα προγράμματα επίγνωσης βοηθούν στην αντιμετώπιση των συγκεκριμένων προκλήσεων.

Ένα κοινό πρόβλημα των υπαλλήλων του τμήματος πωλήσεων της ST είναι ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο την ημέρα. Η πλειοψηφία της ομάδας πωλήσεων πρέπει να κάνει ταξίδια, και όχι μόνο καλείται να εκπληρώσει τον στόχο πωλήσεων και να συντονιστεί με τις παραγγελίες των πελατών, αλλά χρειάζεται και χρόνο προκειμένου να απαντήσει σε διάφορα mail. Είτε υπάρχει άγχος λόγω δουλειάς, είτε λόγω αύξησης του όγκου των mail, είτε λόγω απαιτητικών συζητήσεων, όλα οδηγούν στην ανάγκη βελτίωσης των επικοινωνιακών σχέσεων και των ικανοτήτων αυτογνωσίας. Σε αυτό το σημείο η νευροεπιστήμη, η συναισθηματική νοημοσύνη και η επίγνωση μπαίνουν στο παιχνίδι. Η διαχείριση αυτών των προκλήσεων απαιτεί από τις ομάδες πωλήσεων να έχουν αυτογνωσία ώστε να παρατηρήσουν πότε πρέπει να κάνουν διάλειμμα, κι επίσης να βρουν τρόπο να διαχειριστούν τον χρόνο τους.

Στα προγράμματα που έχετε πραγματοποιήσει εστιάσατε στην προσέλκυση μεμονωμένων υπαλλήλων (IC). Για ποιό λόγο το κάνατε αυτό;

Πολλοί μεμονωμένοι υπάλληλοί μας έχουν πει ότι προσφέρουμε προγράμματα στους διευθυντές και τα στελέχη μας, όμως εκείνοι δεν λαμβάνουν πολλά προγράμματα ανάπτυξης. Δεδομένου ότι αντιπροσωπεύουν το 60 με 65% των υπαλλήλων της εταιρείας μας, θεωρήσαμε ότι αυτό το κενό έπρεπε να καλυφθεί. Ανακάλυψα ότι δεξιότητες όπως η συναισθηματική νοημοσύνη, η δημιουργία σχέσεων και η επικοινωνία ενδιέφεραν ιδιαίτερα τους μεμονωμένους υπαλλήλους μας. Αυτός είναι ο λόγος που το πρόγραμμα SIY λειτούργησε καλύτερα, διότι είχε εφαρμογή σε όλους ανεξαρτήτως από τον τομέα, τα καθήκοντα και τα χρόνια εργασίας. Οι εργαζόμενοι ήθελαν ένα είδος εκπαίδευσης που θα τους βοηθούσε να εξελιχτούν και να αναπτύξουν όχι μόνο τις εργασιακές τους ικανότητες, αλλά και τις κοινωνικές τους δεξιότητες, την ικανότητα παρουσίασης και τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται με τους άλλους μέσα στην ομάδα.

Ποιές ήταν οι εντυπώσεις σας από το πρόγραμμα Search Inside Yourself τόσο ως συμμετέχων όσο και ως δάσκαλος Μάθησης και Ανάπτυξης;

Παρακολούθησα το διήμερο ανοιχτό πρόγραμμα Search Inside Yourself και σκέφτηκα ότι θα ταίριαζε πολύ στην εταιρεία μας. Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε ο καθένας να μπορεί να φύγει από εκεί κάνοντας μεγάλα βήματα, γεμάτα δράση. Ήθελα να κάνω την εσωτερική εκπαίδευση SIY όσο το δυνατόν πιο ευρεία, και γι’ αυτό τον λόγο προσκαλέσαμε ένα γκρουπ ατόμων που εργάζονται για την εταιρεία από 20 ως 35 χρόνια, καθώς και ανθρώπους που εργάζονται εκεί ένα χρόνο. Η μεγάλη έκπληξη ήταν το πόσο γρήγορα οι υπάλληλοι μπήκαν στο πνεύμα της εκπαίδευσης μέχρι το τέλος της πρώτης ημέρας. Ήταν ενθουσιασμένοι που είχαν την ευκαιρία να βρεθούν μαζί και να διερευνήσουν διάφορα θέματα.

Θα θέλατε να μας πείτε ποιές επιδράσεις είχε το πρόγραμμα SIY πέρα από την εκπαίδευση αυτή καθεαυτή;

Μόλις ολοκληρώθηκε το διήμερο πρόγραμμα SIY που παρακολούθησα, η εκπαίδευση συνεχίστηκε για 28 ημέρες online. Επιπλέον, μετά την εκπαίδευση οι συμμετέχοντες έλαβαν ο καθένας από έναν προσωπικό φίλο – καθοδηγητή με σκοπό να «συνδέονται» με τη χρονική περίοδο που παρακολούθησαν το πρόγραμμα. Οι συμμετέχοντες ήταν ενθουσιασμένοι για την επικοινωνία που είχαν με τον φίλο – καθοδηγητή τους και τις συζητήσεις που έκαναν. Όλα αυτά ήταν παραπάνω από όσα περίμενα. Το θέμα της σύνδεσης πάντα ήταν ισχυρό στην εταιρεία μας. Εκτός από το γεγονός ότι οι άνθρωποι νιώθουν πιο ικανοποιημένοι, πιστεύω ότι τέτοιου είδους εφαρμογές μπορούν να αλλάξουν τη σχέση ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές καθώς και τον πραγματικό οικονομικό αντίκτυπο των επιχειρήσεων.

Τέλος, υπάρχουν στρατηγικές που οδηγούν στην επιτυχία και που θα τις δίνατε σε κάποιον που θέλει να δημιουργήσει ένα παρόμοιο πρόγραμμα μάθησης και ανάπτυξης;

Κατ’ αρχάς, κάνω τακτικά αξιολόγηση των αναγκών και συναντήσεις για ανατροφοδότηση. Επίσης, συνδυάζουμε τα αποτελέσματα της έρευνας με αξιόπιστα δεδομένα και ιδέες, ανακαλύπτοντας έτσι τους κορυφαίους επιχειρηματικούς και περιφερειακούς στόχους μας. Έτσι, καταλαβαίνουμε πώς πρέπει να σχεδιάσουμε ένα πρόγραμμα και να βρούμε τους κατάλληλους αντιπροσώπους που θα μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Στη συνέχεια, ξεκινάμε να εφαρμόζουμε το κομμάτι της εκπαίδευσης – οι επιχειρηματικοί στόχοι είναι η πρώτη μας προτεραιότητα και η δεύτερη να προκαλέσουμε ενθουσιασμό για την εκπαίδευση. Θα πρότεινα να ξεκινήσετε να συνεργάζεστε με έναν συνέταιρο όπως το Ινστιτούτο SIYLI όταν φτιάχνετε το πρόγραμμά σας. Είναι επίσης ωφέλιμο να δίνετε ταυτόχρονα μερικές πληροφορίες με σκοπό να προσελκύσετε το ενδιαφέρον και μια αρχική αντίδραση στους υποψήφιους συμμετέχοντες. Ακόμα, οφείλω να υπογραμμίσω το πόσο σημαντικό είναι για κάποιον που σχεδιάζει ένα τέτοιο πρόγραμμα να παρακολουθήσει το ανοιχτό διήμερο πρόγραμμα του Ινστιτούτου SIY. Είπα άλλωστε στους συνεργάτες μου ότι δεν μου αρέσει να τους προσφέρω ευκαιρίες μάθησης αν δεν τις έχω ερευνήσει πρώτα εγώ προσωπικά πλήρως.

Μάθετε περισσότερα για το επερχόμενο σεμινάριο Search Inside Yourself εδώ

Τελευταία άρθρα
Case Study: η STMicroelectronics καλλιεργεί τις Ικανότητες Συναισθηματικής Νοημοσύνης μεμονωμένων υπαλλήλων
Πέντε ηγετικά χαρακτηριστικά που μπορείτε να καλλιεργήσετε μέσα στο 2020 και μετά
Μικρο-πρακτικές Search Inside Yourself που θα σας βοηθήσουν να ανταπεξέλθετε σε περιόδους έντονου στρες
Πέντε μέθοδοι επίγνωσης και συναισθηματικής νοημοσύνης που μπορείτε να εφαρμόσετε όταν αντιμετωπίζετε δυσκολίες
Ο Rich Fernandez παρουσιάζει στον ΟΗΕ τον ρόλο της ενσυνειδητότητας και της συναισθηματικής νοημοσύνης στην εργασία
Οι ηγέτες καθορίζονται από τη συναισθηματική τους Νοημοσύνη | Συνέντευξη με τη Mounira Latrache
Συνέντευξη με τον Vasco Gaspar
6 reasons Search Inside Yourself Course is for you | Interview with Mounira Latrache
Why  the core of a leader’s work is to serve the ones he/she leads, helping them to thrive | Interview with Vasco Gaspar
Το Ελληνικό Forbes γράφει για το Search Inside Yourself
0 Shares
Share
Share
Tweet