Business Insider: Μία απλή άσκηση για να εξαφανίσετε το άγχος πριν εκδηλωθεί

Business Insider: Μία απλή άσκηση για να εξαφανίσετε το άγχος πριν εκδηλωθεί

Μια απλή άσκηση από ένα σεμινάριο επίγνωσης που παρουσιάστηκε στο Google μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του άγχους προτού εκδηλωθεί

Άρθρο της δημοσιογράφου Shana Lebowitz από το Business Insider

Την περασμένη εβδομάδα συμμετείχα στο πρόγραμμα Search Inside Yourself, ένα πρόγραμμα επίγνωσης που παρουσιάστηκε στο Google και πλέον κυκλοφορεί δημοσίως μέσω του Ινστιτούτου Search Inside Yourself Leadership Institute.

Υπήρχαν ορισμένες σημαντικές ιδέες τις οποίες κατέγραψα ενώ βρισκόμουν εκεί και μία από αυτές ήταν η παρακάτω: «Τα συναισθήματα στην πραγματικότητα είναι αισθήσεις στο σώμα».

Αυτή η αποκάλυψη από τον καθηγητή του Ινστιτούτου του SIY Robert Chender, προσέφερε ένα πλαίσιο για την εισαγωγή μιας άσκησης επίγνωσης που ονομάζεται σκανάρισμα σώματος. Σκοπός της άσκησης είναι να δώσετε προσοχή στο σώμα σας προκειμένου να αποκτήσετε εικόνα για τα συναισθήματα που βιώνετε.

Δείτε πώς λειτουργεί: Ξεκινώντας από το πάνω μέρος του κεφαλιού σας, ελέγξτε κάθε μέρος του σώματός σας και παρατηρήστε τι αισθάνεστε. Μήπως τα μάγουλά σας καίνε; Οι γροθιές σας είναι σφιγμένες; ΄Ισως αισθάνεστε θυμό. Μήπως η καρδιά σας χτυπάει δυνατά; Οι παλάμες σας ιδρώνουν; Ίσως έχετε άγχος.

Αυτό μπορεί να φαίνεται πανεύκολο – όλοι όσοι έχουν ηλικία άνω των 5 ετών ξέρουν τι σημαίνει θυμός και άγχος. Η ουσία όμως εδώ είναι να εντοπίσουμε το αρνητικό συναίσθημα ενώ εξακολουθεί να σιγοκαίει, προτού ξεφύγει από τον έλεγχο.

Σύμφωνα με την εμπειρία μου, μερικές φορές δεν συνειδητοποιώ ότι είμαι αγχωμένη – είτε για μια επαγγελματική συνέντευξη, την τήρηση μιας προθεσμίας ή μια στρεσογόνα κουβέντα με κάποιον φίλο – μέχρι που ήδη νιώθω το στομάχι μου βαρύ και έχω έντονους καρδιακούς παλμούς. Σε αυτό το σημείο δεν είναι πολύ αργά για να προσπαθήσουμε να ηρεμήσουμε, αλλά σίγουρα είναι πολύ πιο δύσκολο απ’ ό,τι θα ήταν 10 λεπτά νωρίτερα.

Στο Ινστιτούτο SIY, εφαρμόσαμε το σκανάρισμα σώματος για 15 λεπτά, αν και είναι εύκολο να εφαρμόσετε και μια εκδοχή των 10 δευτερολέπτων. Είτε έτσι είτε αλλιώς, χρησιμοποιήστε το ως μια ευκαιρία για να παρατηρήσετε το σώμα σας και να μάθετε τι συμβαίνει σε αυτό. Τι μπορεί να αισθάνεστε και γιατί; Ο απλός εντοπισμός και η αποδοχή ενός συναισθήματος μπορεί να μειώσει την έντασή του.

Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο Chender αναφέρει πως τα σώματά μας μπορεί μερικές φορές να αποτελούν πηγή εκπληκτικών πληροφοριών: «Όταν γεμίζουμε συναισθήματα, αξίζει τον κόπο να εξετάσουμε τι συμβαίνει στο σώμα. Ελέγξτε αν το συναίσθημα που πιστεύετε ότι αισθάνεστε είναι το ίδιο με αυτό που αισθάνεται το σώμα σας».

Έτσι, ίσως νομίζετε ότι είστε αγχωμένοι, αλλά η σωματική σας δραστηριότητα να υποδηλώνει ότι είστε θυμωμένοι.

Το θέμα δεν είναι το σωστό ή το λάθος, αλλά η ανάπτυξη μεγαλύτερης αυτογνωσίας και στη συνέχεια η χρήση αυτών των πληροφοριών για την καθοδήγηση της καθημερινής σας συμπεριφοράς.

Related Posts
Share
Share
Tweet
+1